Gefeliciteerd met het gratis parkeren bij Walburg

winkelcentrum-walburgwoensdag 29 juni 2016 19:35

Op dinsdag 28 juni 2016 is gesproken over de Kadernota 2017. Het meest opvallende punt was het afschaffen van het betaald parkeren.

We feliciteren de inwoners en de winkeliers met het prachtige feit dat een langgekoesterde wens eindelijk in vervulling is gegaan, namelijk het afschaffen van het betaald parkeren. Ook voor onze fractie was dit een langgekoesterde wens. In ons verkiezingsprogramma hadden we dit ook opgenomen. Na veel gesprekken met politieke bestuurders en ondernemers leek het afschaffen toch niet door te gaan. Na veel inspanningen van onze fractieleden d.m.v. gesprekken met de wethouder, gesprekken met de winkeliers en bewoners hebben we besloten om de druk op te voeren in de vorm van een motie. Daardoor zijn de gesprekken weer goed op gang gekomen. We hebben dit dossier nadrukkelijk gevolgd en zijn nu trots dat onze inspanningen, door steun van de volledige raad en inspanningen van de wethouder, geleid hebben tot het afschaffen van het betaald parkeren.

We hopen dat dit ruimte geeft aan de winkeliers om te ondernemen. Samen met de winkeliers proberen we winkelcentrum weer duidelijk op de kaart te zetten. De winkeliers zorgen voor een mooie entree en het opknappen van het winkelcentrum zelf. De gemeente zal zorgen voor de parkeerruimte en de rest van de buitenruimte. Samen hopen we daarmee te bereiken dat mensen daardoor Walburg weer weten te vinden en dat nieuwe ondernemerd zich in Walburg willen vestigen.

We hopen u te ontmoeten in Walburg.

Reacties op 'Gefeliciteerd met het gratis parkeren bij Walburg'