Vertrek wethouder Mirck (ABZ)

henk mirckdonderdag 01 september 2016 19:33

Op dinsdag 30 augustus kwam het bericht tot ons dat wethouder Henk Mirck (ABZ) per direct ontslag neemt als wethouder van de gemeente Zwijndrecht.

Onder zijn bestuurlijke verantwoordelijkheid is er in de afgelopen 6,5 jaar veel ten goede veranderd voor Zwijndrecht en de regio veranderd. Zeker op het terrein van natuur, milieu en duurzaamheid zijn positieve veranderingen zichtbaar. We noemen dan bijvoorbeeld de Natuur- en Milieueducatie, de ontwikkeling van het buitenstedelijk groen en de ontwikkeling van de recreatie. Ook in de regio Drechtsteden heeft hij veel bereikt. Te denken valt dan aan het op orde brengen van de ICT. Wij zijn hem hier zeer zeker erkentelijk voor.

De heer Mirck heeft een moeilijke periode door moeten maken. Het meest bekend is zijn onzorgvuldigheid met betrekking tot de titel die hij ten onrechte had gebruikt. In een openbare raadsvergadering zijn de excuses aanvaard. Wij stellen duidelijk voluit achter deze beslissing te staan.

Vanzelfsprekend betreuren we, maar respecteren we ook de beslissing van wethouder Mirck en wensen hem heel veel sterkte en het allerbeste voor de toekomst.

Reacties op 'Vertrek wethouder Mirck (ABZ)'