Aangenaam of oppassen?

woensdag 21 juni 2017 21:48

Met 22 graden wordt het een aangename dag, met 36 graden wordt het een hete dag en met 2 graden wordt het een frisse dag. Dan volgt nu nog een waarschuwing voor de lokale scheepvaart: PAS OP!

Dit grapje heeft natuurlijk een diepere betekenis. We willen aangeven dat de financiële vooruitzichten fris aanvoelen, de bijstelling vanuit het rijk warm aanvoelt en dat de risico’s dit weer fors temperen. waarbij nog wel een waarschuwing te maken is.
Er zijn negatieve financiële ontwikkelingen op het gebied van jeugdhulp/veilig thuis en inkomen/bijstand. Het geld van het rijk wordt minder, terwijl de zorg niet goedkoper wordt.
Toch zien we ruimte voor extra inzet tegen onkruid en er wordt weer geïnvesteerd in bomen en beplanting. Niemand wil graag wonen in een straat met een laag onderhoudsniveau en daarom steunt de partij de inzet voor de extra financiële middelen.
Ook werken we aan een aanpak tegen de hoge kindermishandeling en gaan we actief aan de slag met armoede. We zijn blij met de steun voor onze maatschappelijke instellingen, zoals de Kledingbank. Ze kunnen straks nog een aantal jaar in de oude basisschool De Dolfijn blijven. Een mooie locatie en een goed uitkomst van onze motie.

Bron: Weekblad De Brug - week 26 2017 (editie Zwijndrecht)

N.a.v. de kadernota 2018

Reacties op 'Aangenaam of oppassen?'