Tot uw dienst!

Andries van Gemerden 135donderdag 09 november 2017 15:37

Sociaal, betrokken, opkomen voor de zwakken, kortom: dienstbaar. Dat zou de ChristenUnie-SGP moeten kenmerken. Dat is onze stellige overtuiging. Normen vloeien voort uit waarden. Normen zijn belangrijk voor een goed functionerende samenleving, maar uiteindelijk draait het om waarden. Wat ons betreft: Bijbelse waarden.

Onder dienstbaarheid vallen alle waarden die gaan over de relatie tot de medemens. Dienstbaarheid. Naastenliefde. Daar draait het om. Jezus zei, dat met de liefde voor God en de naaste de wet wordt vervuld. Vanuit die basiswaarde zijn we bezig met normen, regels en ook acties. Handen uit de mouwen. Geen woorden, maar daden.
We willen naast mensen staan die lijden en ons inzetten voor mantelzorg en palliatieve zorg. Dienstbaarheid. Knokken voor liefde en trouw in relaties. Dienstbaarheid. Vechten tegen kindermishandeling. Dienstbaarheid. Inzetten voor kwetsbare mensen, vluchtelingen, hulpbehoevenden. Dienstbaar, betrokken, bewogen. Wij willen anders zijn. Een dienstbare partij. Tot uw dienst!

Andries van Gemerden
Fractievoorzitter ChristenUnie-SGP