Gaan als de brandweer…dat is wat onze vrijwillige brandweer doet!

woensdag 17 oktober 2018 21:33

Midden in de nacht, tijdens het eten of werken, laten ze alles uit hun handen vallen om Zwijndrecht veiliger te maken.

Tijdens ons bezoek aan Spinel Veiligheidscentrum en de brandweerkazerne werd duidelijk dat er zorgen zijn. Wat gebeurt er als de beroepsbrandweer van Kijfhoek samengaat met de brandweerpost Zwijndrecht? Wat heeft het voor invloed op onze vrijwillige brandweer in Heerjansdam en Zwijndrecht?
Natuurlijk zijn er voordelen om als beroepsbrandweer en vrijwillige brandweer samen op te trekken. Bijvoorbeeld het delen van expertise en het verlagen van kosten. Maar overduidelijk voor onze fractie is dat de situatie op Kijfhoek laat zien dat de beroepsbrandweer daar gestationeerd moet blijven om de veiligheid te bewaken. In dit proces gaan we niet ‘als de brandweer’, maar zullen we zorgvuldig handelen en goed luisteren. En als er plannen worden uitgewerkt, moet de vrijwillige brandweer dit op handen kunnen dragen. Zij zorgen voor onze veiligheid en als het erop aan komt, kunnen we niet zonder hen!
Reageren kan ook per e-mail: Reinier van Hartingsveldt r.van.hartingsveld@zwijndrecht.nl / Jacob Van Der Duijn Schouten j.van.der.duijn.schouten@zwijndrecht.nl

Bron: RaadsFlits 46, 17 oktober 2018

Reacties op 'Gaan als de brandweer…dat is wat onze vrijwillige brandweer doet!'