Niet-roken is de norm in gemeente Zwijndrecht

Rookvrije generatiedinsdag 09 oktober 2018 23:00

Onder deze titel is op dinsdag 9 oktober een motie aangenomen.

Deze motie is ingediend door GroenLinks Zwijndrecht en #ChristenUnie-#SGP en unaniem aangenomen door de raad.

Want “niet-roken” behoort de norm te zijn voor kinderen. Onze jeugd verdient een rookvrije generatie, zodat zij zelf ook minder snel gaan roken.

En in Zwijndrecht zijn er al hele mooie ontwikkelingen. Het schoolplein van het Walburg College in Zwijndrecht wordt met ingang van 1 januari rookvrij. Vanaf 18 oktober 2018 is het hele ziekenhuisterrein bij het Albert Schweitzer ziekenhuis ZW rookvrij, ook de parkeerplaats. Duurzaamheidscentrum Weizigt in Dordrecht heeft reeds besloten om de kinderboerderij en speeltuin rookvrij te maken. Verschillende sportverenigingen, zoals VV Groote Lindt en VVGZ geven ons inmiddels het goede voorbeeld en zijn of worden rookvrij.

Kan het bij uw vereniging beter of omgeving? Maak er werk van! Nu is het moment. De sportverenigingen die nog geen anti-rook beleid hebben zullen door de gemeente gestimuleerd worden een beleid op te stellen.

Ook zal de gemeente bij uitwerking van toekomstig beleid de “niet-roken” norm meenemen in de uitvoering zodat het roken op allerlei mogelijke manieren ontmoedigd wordt.

Ons Gemeentehuis Zwijndrecht is nog niet bepaald een goed voorbeeld, maar daar zullen we ongetwijfeld door onze motie binnenkort ook mooie ontwikkelingen zien. We houden u op de hoogte!

#Stoptober Gemeente Zwijndrecht

Reacties op 'Niet-roken is de norm in gemeente Zwijndrecht'