Winkels mogen open op zondag

koopzondagdonderdag 20 december 2018 21:01

De wekelijkse koopzondag is een feit. Dit heeft onze partij diep geraakt. Voor ons is de zondag een Godsgeschenk. Een dag van rust, reflectie en bezinning. Een dag waarvan de Bijbel zo mooi zegt: “Opdat het u welga”.

Veel winkeliers zijn geen voorstander van dit plan. Dat blijkt ook uit het (steeds grotere) aantal winkels dat niet geopend is op zondag. Er zijn veel kleinere winkeliers die (bijna) in de categorie ‘werkende armen’ vallen. Zij kunnen nu kiezen uit misschien iets meer winst, maar daartegenover staat minder vrije tijd voor gezin of sociale contacten. Wij zijn ook bang dat werknemers in de problemen komen als ze aangeven niet op zondag te willen werken. Dit hoeft niet eens een principieel standpunt te zijn. Wij zouden willen dat deze winkeliers en werknemers niet de druk ervaren om een keuze te moeten maken.
Veel inwoners vinden de koopzondag wel prettig, maar we weten inmiddels ook van de teleurstelling van veel inwoners, waaronder ook inwoners boven Walburg.
Het doet ons pijn dat een collectief rustmoment nu opgeofferd is.

Reacties op 'Winkels mogen open op zondag'