toekomstvisie.pngdonderdag 14 februari 2019 20:50

Afgelopen dinsdag 12 februari was de eerste keer dat interim burgemeester Robert Strijk de raadsvergadering Afgelopen dinsdag 12 februari was de eerste keer dat interim burgemeester Robert Strijk de raadsvergadering in Zwijndrecht bijwoonde als voorzitter.

Uit handen van de vicevoorzitter Chris Moorman ontving hij de voorzittershamer. Hij vindt het buitengewoon belangrijk dat er mensen zijn zich druk maken over hun leefomgeving en over hoe die leefomgeving er, niet alleen vandaag, maar ook over 10 of 20 jaar uit ziet. Hij vindt het daarom dan ook een grote eer om als burgemeester, Zwijndrecht een aantal maanden te mogen dienen.
Eén van de eerste officiële daden in de gemeenteraad van interim burgemeester Robert Strijk is het in ontvangst nemen de opbrengsten van de miniburgertop van 17 januari.  Andries van Gemerden geeft aan dat de raad veel belang hecht aan het vormgeven van burgerparticipatie. Er is een werkgroep gevormd uit alle partijen met twee speerpunten: In gesprek gaan met onze inwoners en focussen op de toekomst van de gemeente Zwijndrecht. Wat voor een stad willen we zijn in 2040?  Waar is het hart van Zwijndrecht? We moeten zorgen dat we veel meer jongeren binden. 86% van de inwoners bij de burgertop vindt dat Zwijndrecht  een woonstad moet zijn met een plezierige leefomgeving. "Wij moeten gezamenlijk optrekken voor de toekomst van Zwijndrecht" aldus Andries van Gemerden.

Bron: gemeente Zwijndrecht

Reacties op 'Robert Strijk zit eerste raadsvergadering voor en opbrengsten burgertop aangeboden aan raad'