Groep 8 van de ds. A. Hellenbroekschool bezoekt gemeentehuis

groep 8 hellenbroek 2015vrijdag 26 juni 2015 22:14

Op vrijdagmorgen 26 juni vertrok groep 8 van de ds. A. Hellenbroekschool vroeg op de fiets richting het gemeentehuis van Zwijndrecht. Zij waren daar uitgenodigd door de plaatselijke SGP om uitleg te krijgen over het werk in het gemeentehuis, maar ook een bezoek van burgemeester Schrijer stond op het programma.

Het ochtendprogramma bestond uit een kennismaking met raadslid A. van Gemerden, die namens de SGP raadslid is in een gecombineerde fractie van de ChristenUnie-SGP. Ook werd er uitleg gegeven over het werk van de SGP-jongeren die nu onder andere met een project over christenvervolging hebben. Daarna stond het bezoek van de burgemeester op het programma. De burgemeester vertelde over zijn werk en privéleven.

Daarna volgde een rondleiding door het oude gemeentehuis, waarbij de burgemeesterskamer werd bekeken, maar ook de plek waar vroeger de gevangenis was. Veel was er te zien in het gemeentehuis, zoals de oude belastingkist uit Heerjansdam, maar ook een gedenkteken met alle namen van Joodse mensen die zijn weggevoerd. Een spannend verhaal over Johannes Post en zijn overval in Zwijndrecht is vertelt.

Na de rondleiding volgde nog een debat over een te bouwen gymzaal voor een school. Het was een heel leerzaam en leuk bezoek.

Reacties op 'Groep 8 van de ds. A. Hellenbroekschool bezoekt gemeentehuis'