Tegen gereguleerde wietteelt in Zwijndrecht

zaterdag 11 juli 2015 13:32

Op donderdag 25 juni 2015 was onze burgermeester, Dominic Schrijer, in het programma van Nieuwsuur over ‘gereguleerde wietteelt’. Zoals u wellicht weet heeft de raad van Zwijndrecht de motie van D66 aangenomen om het traject voor gereguleerde wietteelt in te zetten. Wij, als ChristenUnie-SGP, hebben hier tegen gestemd.

Onze burgermeester heeft op 31 januari 2014 namens Zwijndrecht het Manifest Joint Regulation ondertekend om samen met 55 andere gemeenten in Nederland dit te onderzoeken en op te zetten. In mei dit jaar is in de Tweede Kamer, met een krappe meerderheid, de motie van CDA-kamerlid Peter Oskam aangenomen om wietteelt door gemeente te verbieden. Het valt niet te ontkennen dat het drugsgebruik binnen de grenzen van Zwijndrecht onze aandacht vraagt. We hebben een coffeeshop, verkoop uit auto’s en andere verkooppunten, cannabiskwekerijen op zolders en inwoners die onder invloed van deze middelen geen controle meer hebben op hun denken en functioneren. Kortom een groot maatschappelijk probleem. Wij, als fractie van de ChristenUnie-SGP in Zwijndrecht, hebben een oriëntatieavond aangevraagd. Dit zal op dinsdag 25 augustus plaatsvinden. We spreken dan met elkaar open over deze drugsproblematiek. Dat is niet alleen als raadsleden en college, maar met name met u als inwoner die hier midden in woont. Een pasklaar antwoord zal er niet zijn, maar het is wel goed om van elkaar te weten wat er binnen de grenzen speelt. In de weekkrant van De Brug, officieel communicatiekanaal van de gemeente, zal de avond nog een keer genoemd worden. Wij hopen dat u daarbij aanwezig zult zijn. Wilt u vooraf al een mening geven dan kan dat ook via ons algemene emailadres, namelijk info@zwijndrecht.christenunie-sgp.nl, waar u uw mening kunt ventileren. Wij zullen dit rubriceren en op die avond inbrengen. Hoe de avond er verder uit komt te zien wordt op een later tijdstip bekend gemaakt. Wij zien uit naar uw reactie.

Reacties op 'Tegen gereguleerde wietteelt in Zwijndrecht'