Zwijndrecht zo veel mogelijk energieneutraal

woensdag 25 mei 2016 20:16

Op de laatst gehouden gemeenteraadsvergadering heeft Gerjan Bossenbroek namens de fractie van de ChristenUnie-SGP, VVD en Groen Links een initiatiefvoorstel ingediend, dat vervolgens door de gehele raad is aangenomen. Een schitterend resultaat!

Waar gaat het over? We hebben hiermee het college de opdracht gegeven om samen met een groep van excellente studenten van de Erasmus University en de Technische Universiteit Delft te gaan nadenken over welke maatregelen we nemen om Zwijndrecht zo veel mogelijk energieneutraal te maken. We willen dan niet denken aan windmolens en zonnecollectoren -daar wordt al genoeg over nagedacht- maar over allerlei andere enegiebesparende technieken en oplossingen waar wij met zijn allen niet aan denken. We willen door deze studenten gewoon op goede ideeën worden gebracht en wel zodanig dat wij daar in de toekomst allemaal ons voordeel mee kunnen doen. Als u er meer van wilt weten, blijf de komende tijd het plaatselijke nieuws volgen. Neemt u gerust een kijkje op de website www.creativitypools.nl. We houden u op de hoogte!

Gerjan Bossenbroek

Geld voor onderzoek naar energiereductie

De gemeenteraad heeft unaniem ingestemd met het initiatiefvoorstel van CU/SGP om de Creativity Pool – een groep excellente studenten – van de Erasmus University en de Technische Universiteit Delft in te huren voor onderzoek naar de duurzame energieopwekking en de reductie van het energieverbruik in de gemeente.

In 2016 stelt de gemeenteraad een nieuwe energievisie vast. De raad wil graag dat hierbij alle mogelijkheden voor energiebesparing en opwekking van duurzame energie worden onderzocht. En dat er niet alleen wordt gekeken naar bestaande technieken maar ook naar de nieuwste ideeën om tot besparing te komen.

De gemeenteraad stemde unaniem in met het voorstel om hiervoor de Creativity Pool in te huren en een krediet van € 7500 beschikbaar te stellen.

Bron: RaadsFlits 28, 23 mei 2016

Reacties op 'Zwijndrecht zo veel mogelijk energieneutraal'