Coronacrisis

bloemen.jpgdonderdag 23 april 2020 21:11

Al enige weken zit Nederland in een zogeheten intelligente lockdown. Ook in Zwijndrecht is het stil op straat. Scholen zijn dicht, veel mensen werken thuis, we krijgen het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven.

Een rare situatie. Maar we moeten dit samen doen, alleen door samen vol te houden krijgen we het virus er onder. Voor ons als gemeenteraad stond ook even alles stil. Daarom wilden we graag iets doen. Zeker met het oog op het toen nog aanstaande Paasweekend. We realiseerden ons dat veel mensen thuis zitten, maar vooral dat de mensen in verzorgingshuizen echt alleen thuis zitten. Geen familiebezoek, gewoon helemaal geen bezoek! Daar kunnen we even niets aan doen, maar misschien kunnen we het wel iets leuker maken. Door er aandacht aan te schenken. Daarom hebben we als gemeenteraad als Paasgroet planten gebracht bij verschillende verzorgingshuizen en instellingen. We hebben verschillende woongroepen zoals Julia van de Gemivagroep, twee locaties van Philadelphia, Zo Mooi Wonen, NEBO, Thomashuis, Midden-Inn en de locaties van De Swinhove groep voorzien van bakken met kleurrijke bloeiende planten, waar de hele zomer van genoten kan worden. Op deze manier wil de gemeenteraad de inwoners, jong en oud, die vanwege de Coronacrisis wekenlang geen bezoek kunnen krijgen, een hart onder de riem steken.

Inmiddels is er een spoedwet digitale besluitvorming aangenomen en kunnen we als gemeenteraad weer aan de slag. De eerste digitale raadsvergadering heeft plaats gevonden en het ging best goed! Via de website van de gemeente kan u de vergadering gewoon volgen. We hoorden van onze trouwe fans dat het goed te volgen is. Wij kunnen dus vanuit huis weer aan de slag. Hebt u hulp nodig of wilt u helpen, dat kan nog steeds via www.zwijndrechtvoorelkaar.nl. Laten we het volhouden! Alleen samen krijgen we het virus eronder. Blijf gezond en blijf zoveel mogelijk thuis!

Iekje Berg (CDA) en Reinier van Hartingsveldt (ChristenUnie-SGP)

Bron: RaadsFlits 18, 23 april 2020

Reacties op 'Coronacrisis'