De raad op bezoek bij Kijfhoek

bezoek kijfhoek 2015donderdag 30 april 2015 10:25

De gemeenteraad en leden van het college hebben op dinsdag 28 april 2015 een uitgebreid werkbezoek gebracht aan het rangeerterrein Kijfhoek. Het grootste deel van de ChristenUnie/SGP-fractie was hierbij ook aanwezig. Naast de gemeenteraadsleden waren ook de leden van de dorpsraad Heerjansdam aanwezig.

Het bezoek van de gemeenteraad was om met eigen ogen te zien wat er op Kijfhoek gebeurt en op welke manier er wordt gewerkt om de veiligheid te verbeteren. Tijdens het werkbezoek hebben de raadsleden gesproken over de veiligheid bij het heuvelen, de veiligheid van de treinen en het voorkomen van incidenten. Vanuit DB Schenker, Prorail, Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid en de brandweer waren er experts aanwezig die alle vragen konden beantwoorden.

De gemeenteraad heeft de open houding van de bedrijven als zeer prettig ervaren en heeft met name het belang van de veiligheid nogmaals overgebracht. Niet alleen preventief maar ook dat bewoners graag goed weten wat ze moeten doen als er zich toch een incident voordoet.

Bron: Raadsflits 30 april 2015 Nummer 18

Reacties op 'De raad op bezoek bij Kijfhoek'