Wachtlijsten bij Yulius

Marius Schenkel 135donderdag 29 september 2016 20:47

Er is onrust ontstaan bij ouders met betrekking tot het niet leveren van hulp door Yulius bij 35 kinderen. Dit was te lezen in een uitgebreid artikel in AD De Dordtenaar van maandag 26 september met wethouders De Witte (Zwijndrecht) en Van der Linden(Dordrecht).

Tijdens de raadsvergadering hebben wij de wethouder bevraagd tijdens het vragenhalfuur m.b.t. deze kwestie. Onze woordvoering vindt u hieronder. We zijn benieuwd naar de beantwoording en zullen hierover verslag doen. Ondertussen houden wij de vinger aan de pols. Graag vragen wij u om ook uw verhaal met ons te delen. U kunt reageren op m.schenkel@zwijndrecht.nl

Mevrouw de wethouder,

Afgelopen maandag verscheen er een uitgebreid interview met u en uw collega Rick van der Linden, waarbij de onrust bij ouders van 35 kinderen centraal stond met betrekking tot het niet leveren van hulp door Yulius. Over die onrust wil ik het nu niet hebben, omdat wij zeker weten dat die onrust ook uw zorg is.

Wat wij wel graag willen weten is het volgende: In het genoemde interview geeft u aan voor de zomer en in augustus 2016 in totaal 3,4 miljoen euro extra vrijgemaakt te hebben voor het wegwerken van de wachtlijsten. Een deel van dit geld is ook ten goede gekomen aan Yulius.
Wat is er gebeurd met dit geld als Yulius aan 35 klanten meldt dat er voor dit jaar geen geld meer voor de behandeling van hun kinderen beschikbaar is?
In hoeverre controleert de service organisatie op de (extra) gedoneerde gelden in relatie tot de wachtlijsten?

Marius Schenkel

m.schenkel@zwijndrecht.nl