Winkelhart voor de Zwijndrechtse Waard

donderdag 20 september 2012 22:00

Gerrit Jan Voerman: "Wij vinden het voor de inwoners belangrijk dat de Zwijndrechtse Waard beschikt over één goed en aantrekkelijk winkelcentrum met de omvang van winkelcentrum Walburg."

Al heel lang wordt er gesproken over de toekomst van het winkelcentrum Walburg. Door de financiële situatie van de gemeente en de slechte woningmarkt kan de gemeente op dit moment weinig initiatieven ontplooien. Toch wordt er gezocht naar mogelijkheden om het winkelcentrum te verbeteren. Wij vinden het voor de inwoners belangrijk dat de Zwijndrechtse Waard beschikt over één goed en aantrekkelijk winkelcentrum met de omvang van winkelcentrum Walburg. Initiatieven van de winkeliersvereniging en de eigenaren van de winkelruimten willen we daarom ondersteunen. De gemeente zal dan een realistisch ontwikkelingskader mee moeten geven. Een kader dat aansluit bij de wensen en belangen van de winkeliers. Wij kijken daarbij ook naar de detailhandelsstructuur van de Waard. Onze fractie vindt het belangrijk dat, wanneer er beperkt winkelfuncties bijgebouwd worden, er ook iets met de buitenkant gebeurt. Een rommelige winkelomgeving is immers geen visitekaartje voor een mooi winkelcentrum. Goede bereikbaarheid, slagboomparkeren en achteraf betalen voor de werkelijke parkeertijd staan op ons verlanglijstje.

Reacties op 'Winkelhart voor de Zwijndrechtse Waard'