Mantelzorgers, hoe nu verder

Reinier Hartingsveldtwoensdag 01 oktober 2014 09:49

Vele zaken zijn de afgelopen periode de revue gepasseerd. We zijn als gemeente druk bezig met de voorbereidingen van zorgtaken van de overheid naar de gemeente toe. Zoals we weten komen burgers en gemeente voor een zware en moeilijke taak te staan bij de nieuwe regelingen, bijvoorbeeld omtrent de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.

De afgelopen tijd hebben we over deze zaken kunnen nadenken en onze ideeën naar voren kunnen brengen voor een goede invulling van deze taak. Eén van de vragen die op ons afkomt is hoe we de mantelzorgers vanaf januari 2015 extra kunnen ondersteunen. De gemeente vraagt straks nog meer van hen. Uit onderzoek blijkt dat de kans aanwezig is dat de mantelzorgers overbelast raken. Het mantelzorgercompliment is in 2015 niet meer van toepassing. Hoe kunnen wij als gemeenteraad hen hier in ondersteunen en ontlasten? Heeft u ideeën of suggesties dan kunt u dit altijd contact met ons opnemen.

Reinier van Hartingsveldt

Bron: RaadsFlits 46, 1-10-2014

Reacties op 'Mantelzorgers, hoe nu verder'