Coffeeshop Xpresso in Zwijndrecht gesloten

woensdag 20 november 2019 20:49

Coffeeshop Xpresso in Zwijndrecht is per direct gesloten. Het bestuur van Stichting Het Dilemma, die de coffeeshop exploiteert, geeft daarmee gehoor aan de opdracht van burgemeester Hein van der Loo. Reden is dat de coffeeshop open was zonder geldige exploitatievergunning.

De Raad van Toezicht van Stichting Het Dilemma heeft per eind oktober 2019 de directeur-bestuurder, die vergunninghouder is, op non-actief gesteld. Daarmee zijn de vergunning en de samenhangende gedoogbeschikking op grond van de APV (Algemeen Plaatselijke Verordening van de gemeente Zwijndrecht) vervallen.

Burgemeester Van der Loo betreurt de sluiting van de niet-commerciële coffeeshop: "Xpresso neemt al 17 jaar een bijzondere plaats in de Zwijndrechtse samenleving in. Xpresso handelt nu echter zonder vergunning. Dat is onacceptabel. Regels zijn regels en die moeten we handhaven."

De burgemeester ziet sluiting van de coffeeshop als enige optie voor Stichting Het Dilemma om de bedrijfsvoering van de coffeeshop door te lichten en op orde te brengen.

Bron: Gemeente Zwijndrecht

Archief > 2019 > november