De Zilvervloot

Gerjanwoensdag 05 februari 2020 22:50

Met een langgerekt fluitsignaal uit de scheepstoeter meert de Zilvervloot aan langs de kade op het Veerplein. De bemanning wordt hartelijk ontvangen door de plaatselijke wethouder financiën. Allemaal blijde gezichten, zeker nu de lading goud en zilver aan Zwijndrechts’ land wordt gebracht.

Zoiets maak je maar zelden mee, 46 miljoen euro in klinkende munt! Er breekt een gouden toekomst aan voor gemeente Zwijndrecht. Want, hoogstwaarschijnlijk gaat Zwijndrecht haar aandelen ENECO binnen afzienbare termijn verkopen aan het Japanse MITSUBISHI, net zoals een groot aantal andere gemeenten. Ligt het nu voor de hand dat we allerhande extra investeringen kunnen gaan realiseren? U heeft vast wel het één en ander op uw lijstje staan. Wacht even: ook nu zullen we op onze knaken moeten passen; door de verkoop gaan we een jaarlijks dividend van € 750.000,- missen. Ook nu moeten we rentmeester zijn en gaan bezien hoe we onze duurdere leningen kunnen aflossen om onze begroting sluitend te houden. We houden u op de hoogte!

Gerjan Bossenbroek

Bron: RaadsFlits 5, 5 februari 2020